Att vara förälder

 
Det här med att man själv kommer först och barnen sen, när man är förälder gör mig galen. 
När man bestämmer sig för att skaffa barn ta man ett beslut. 
Ett beslut att ge en person liv,  ge barnet den bästa möjliga uppfostran och uppväxt.
Barnet kommer först och en själv sist.
Många skaffar tyvärr barn för tidigt och då menar jag icke åldersmässigt utan mentalt. 
De skaffar barn och är icke redo att ge upp sitt liv med festande,  resor, träffa killar till höger och vänster,  skaffa jobb osv tex. 
De tänker icke på hur det påverkar barnet. 
Jag menar icke att barnet ska få sin vilja genom hela tiden eller ska bli bortskämd! Jag menar att man ska se till sitt barns bästa,  utifrån barnets behov och möjligheter. 
Skulle Alla tänka så,  så tror jag att många barn idag skulle må så mycket bättre. 
 
Mina tankar och funderingar bara. 
Kram

Kommentarer:

1 Caroline - 4barns mamman utomlands:

Tack snälla ♥

Du har så rätt i vad du skriver, precis så borde alla föräldrar tänka!

Svar: Tal så mycket ❤ Ja tyvärr är det många som borde göra det!
Madde

2 Anonym:

Du är klok och har verkligen en poäng! 💜

Svar: Tack så mycket ❤
Madde

3 Peter:

Bra tänkt :-)

Svar: Tack, hoppas fler tänker lika :-)
Madde

Kommentera här: