Tips






Olympus E-520 14-47mm

Väldigt många har frågat hur jag tar mina dropp bilder, så här kommer lite tips.

1. Det första jag gör är att plocka bort allt som står i närheten av slasken för att få bort saker som kan ge reflektioner.
2. Sen tänder jag alla lampor i köket för att få så mycket ljus som möjligt.
3. Jag tar fram en färgad bakgrund(i detta exempel ett grönt lock till en matlåda)
4. Sen sätter jag på kranen så den rinner och tar några testbilder för att ställa in alla inställningar. Ställer även in styrkan på min inbyggda blixt.
5. Sen går jag så nära jag kan, fokuserar alltid manuellt, och så knäpper jag en massa bilder tills minnet är fullt:)

Tänk på att det krävs tid och tålamod.
Hoppas detta hjälper.
Skriv gärna om det är något i detta tips som saknas.
Kram

Bilderna på sidan är tagna av mig om inget annat anges och får ej kopieras utan mitt tillstånd!
Användning av bilder utan ägarens tillstånd är ett brott mot lagen och kan därför polisanmälas!

Kommentarer:

1 M O A:

SV: Trevligt att höra! Jo jag har också sovit gott :D

Jätte bra tips, ska försöka göra som du senare idag. Har nyligen köpt en kamera så :D

2 Ninni - Foto & Vardag:

sv. ååh 1000 tack =) Å de samma! Den nedersta till vänster var riiiktigt läckert fångat =)

3 M O A:

SV: Hihi okej :D Ha en bra dag!

4 Louise - Flyttar till Turkiet:

okej de e bara bra med mig med :)



görs då?

5 Louise - Flyttar till Turkiet:

okej jag kollar på tv :)

6 Yohanna - Fotografering & Chihuahualiv:

Oh riktigt snyggt! :)



SV: Tack.

Hoppas allt är bra idag? :)

7 Melissa - Livet i ett Fängelse!:

Svar:

Precis, ingen är ensam, finns ju alltid någon i samma båt som en själv. Synd inte fler vågar tala om det bara. Bara den tanken hjälpte mig en massa gånger. Kan dom så kan jag liksom :)



Riktigt fina bilder, hur många maxbilder har du på kameran?

Ett tips är att Försöka trolla bort de vita reflektionen som blir av blixten, de kan göra mycket :) jag brukar pillra bort de i photoshop

8 Kristin - Photography:

Tack så mycket :) nån som var uttråkad idag?

9 Marie - Fota lyckan i vardagen:

Snyggt

10 Kristin - Photography:

Det förklarar saken :) sj ska jag nog ge mig på lite rökelse att föreviga. Jodå hostan startade idag vilket är trist, ska ju ner & fotografera Maria Montazami idag :)

11 Alhocfoto [FOTOBLOGG]:

Jättecoolt! :D



Sv: Tacktaack!! Jag blir verkligen så himla glad! :D

12 Elenore:

Du e duktig du

13 Anette Olsson:



Tack för tipset - detta måste jag testa!!

Läckra bilder.



Anette

14 Max Thorsson:

Fint :) Gillar särskilt bilden längst ner till vänster, läckra färger.

15 Mira - FOTO:

Tack, det var jättebra förklarat :)

Kommentera här: