När värken tar över

 
Tänk er att ni har åkt på influensan, att ni har ont överallt och är svag i hela kroppen. Att ni knappt orkar gå på toa. 
Så är mer liv just nu. 
Hat ont överallt och leder hoppar hela tiden. 
Kan knappt gå på toa och kommer jag väl dit,  kan jag knappt kissa. 
Det gör så ont och försöker jag ta i så hoppar kotorna i svanken/bäckenet. 
Kan icke ligga så mycket jag vill heller då bröstkorgen hoppar snett hela tiden. 
Har så ont just nu att jag vill sätta mig och gråta,  vill skrika! 
Fast kommer inga tårar eller både ljud,  smärtan hindrar det också, värken tar över. 
Funderar på om verkligen livet ska vara så här,  kännas så här. 
Drömmer mig bort till Gran Canaria och värmen. 
Vill må bättre, orkar icke må så här. 
Hjärtat orkar icke må så här hur länge som helst heller. 
 
Kram

Kommentarer:

1 Anonym:

Älskade gumman! 💜 lider med dig, har själv brutit ihop flera gånger idag. Men efter regn kommer solsken och snart är du i värmen och kan slappna av en tid. Förhoppningsvis är det högsommar här när du kommer tillbaka 💜 älskar dig!

Svar: Älskar dig med gumman ❤❤❤
Madde

Kommentera här: