Water coming in

 
 
 
 
Hej på er. 
Varit tyst här då ja haft vattenläcka. 
Rann vatten utmed väggarna i mitt ena sovrum, på nedre plan. 
Visade sig att grannen ovanpå mig, min mamma, hållbart hål på en gammal slang under kaklet på uteplatsen, vilket gjorde är det under några år runnit ner vatten till mig, på nedre plan. 
Jag har 2 våningar nämligen. 
Så efter att karln min slog upp ett hål i taket, stängt av huvudkranen osv lokaliserade vi att det kom från mamma. 
Ringde försäkringsbolaget som kom efter 2 dagar och även de konstaterade att det kom från mamma.
Efter att läckan åtgärdats var det bara och vänta på att det ska torka upp, den 24 juli kommer de hit och börjar laga. 
Allt som blivit skadat på vattenläckan står de för, så skönt. 
Men inte kul då färg från taket trillar ner hela tiden, luktar unket trots fläkt och öppet fönster och katterna gillar icke att deras lekrum är helt tomt nu. 
Men snart är det åtgärdat förhoppningsvis. 
 
Kram 
 
 
Hello.
Been quiet here due to a water leak.
It ran water along the walls in one of my bedroom, on the lower floor.
It turned out that the neighbor on top of me, my mother, had a hole on an old hose under the tile on the patio, which did leak water during some years down to me, on the lower floor.
I have 2 floors namely.
So after my man opened a hole in the ceiling, shut off the main tap, etc., we found that it came from Mom.
Called the insurance company that arrived after 2 days and also they stated that it came from mom.
After the leak was fixed it was just waiting for it to dry up, on July 24th they come here and start to fix.
Everything that has been damaged due to the water leak they stand for, so nice.
But not fun when color from the ceiling is falling down all the time, smelling old dishrag despite the fan and open window and the cats do not like that their playroom is completely empty now.
But soon it is fixed hopefully.
 
Hug

Kommentera här: