A long road

Har ju skrivit om att jag trappar ut mitt morfin och då jag fått frågor om det tänkte jag göra ett inlägg.


För lite mer än 2 år sedan stod jag på 110 mg morfin dagligen, och då jag kände att jag var för ung och att jag icke hade speciellt många alternativ att öka till i framtiden så jag blir värre, bestämde jag mig för att trappa ut morfinet och ersätta det med andra mediciner.
Hittade till slut en läkare som ville hjälpa mig.

Vi började med att titta på vilka mediciner som skulle ersätta morfinet och därefter började vi sätta in dem.
För att icke få för mycket mer värk när jag slutat med morfinet ville vi först hitta en dos som tog bort mer av min värk.
När jag kände att vi hittat det efter ca 1 år så började vi trappa ut morfinet.
Vi började med det snabbverkande och när november kom förra året så hade jag trappat ner till 35 mg morfin.

Efter flytten ner hit hittade jag en läkare på andra försöket som var väldigt kunnig om Eds och hjälpte mig fortsätta trappa ner.
Jag står just nu på endast 5mg morfin och om ca 1 månad tar jag sista dagliga morfinet.
Då har jag endast vid behov kvar.

Är så otroligt glad så ni förstår icke.
Visst jag har mer värk, men det är det värt då jag ändå mår så mycket bättre än i Sverige.
Det har varit en lång och jobbig väg att gå, men kommer vara så värt det i slutet.

Jag försöker tänka på att ta det lugnare, ta mer pauser och vila mer och jag hoppas jag snart kan börja gå och stabilisera upp mina muskler som jag icke kunde i Sverige för jag var för dålig och blev så mycket sämre.

Hoppas detta gav svar på era frågor och undrar ni någe så är det bara att fråga.

Kram på er

Kommentarer:

1 Mirre - Sweetwords:

Men så vackert

Svar: Men visst är det :-) ön är som flera olika världar i en, så mycket vackert att se och upptäcka :-)
Madde

2 Ake:

Vad glad jag blir då man läser 😃 Du skriver längre inlägg märker man 🤗

Svar: Åh men va glad jag blir att höra :-D mår mycket bättre än jag gjort på många år både psykiskt och fysiskt så kul att det märks igenom <3 kram
Madde

Kommentera här: